Monday 27 May 2013

Ckg. S

Hey~

Fuhh dah lame tak update blog ni, so today tengah rajin nak menaip. Okay ari ni nak cerita psl hari guru! Selamat Hari Guru! especially for ckg S. harhar okay ari khamis yg lepas, sekolah aku buat sambutan hari guru. Gile meriah mcm zizan datang sekolah. Meriah gile. First sekali ade nyanyian lagu guru, semua cikgu naik atas pentas. Wow i saw him! Hensem weii.. lpas tuh ade acara pass kotak, so mula-mula ckg Rosilawati dpt, dgn kene nyanyi chorus lgu yg die suke. Next ckg Faizal, die kene bina pantun sendri berdsrkn kreativiti sndri. Lepastuh ckg S kene! die kene menari 'chicken dance' dgn pengetua, ckg rozali and ckg azharuddin. and last one ckg halipah kene buat gwiyomi. amik kau! hahaha ckg S menari chicken dance bapak la sporting gile. tak malu wei, goyang pinggul comel jee haha. tapi die turun pntas duduk seblah geng ktaorg muke die terus merah padam. baru rase malu ke ckg oit? haha mase pass kotak tuh, member2 die dh pakat tak nak amik kotak tuh. time tu gelabah gile die. bagi kat org sume tak nak sambut. time tu pun muke die merah pdm. pastu dah alang2 aku duduk tepi die, ape lgi meroyan la aku amik gamba die. nasib baik sporting. haha lpas abis acara kat dewan ktaorg kene naik klas ade jamuan. aku terus serbu ckg S, amik gamba dgn die. mule2 amik gamba pegi sebelah die and aku terhidu perfume die, bapak la wangi!

me: wanginye ckg -smbil pndg die-
ckg: hah ape? tak denga -dkatkn telinge kat aku-
me: wanginye ckg! -gelak2 smbil tutup mulut gune tudung-
ckg: ohh a'ah -senyum malu2-

alahai wanginye la ckg aku sorg ni. lepas tu shima amik kan gamba aku dgn ckg. pergh time aku nganga mulut la die nk capture. aku ape lagi la, menjerit sruh amik gamba lagi stu. ckg S terkejut pastu die ckp 'hushh terkejut saya' sambil pndg aku. hahhaa comel tak ingat weii. pastu aku umpan die jeng jeng jeng!

me: ckg dtgla kelas ktaorg! nnti dpt kek, rugi klau tak dtg.
ckg: ohh yeke? kamu klas ape?
me: 4 caesium. nnti dtg tau
ckg: ye nnti saye dtg -smbil senyum muka happy akan dpt kek-

hahahah then sbelom die dtg klas ktaorg, die kat area form 3, ingtkn tk nk naik. aku pun turunla dgn membe2 smbil bawa big apple donut utk ckg S. aku bagi die sekali die ingt aku sruh amik gamba mase nak pass bnde tuh. alih2 aku tgok die dh pndg kamera fon aku. sha ape lgi capture la. time tu la angin nak tiup kncang spoil btol! muke happy je dpt bnde tuh sbb ckg H dpt satu kotak domino's die tk dpt ape2. tu yg happy tuh. pastu die naik klas ktaorg. once again amik gamba dgn ckg lagi. ntah berapa keping gamba aku amik ntah. pastu aku tanye die

me: ckg ade insta tak?
ckg: ouh tk de -juih bibir smbil pndg aku-
me: -drools- facebook?
ckg: ade kamu tnye teacher kamu. -senyum-

aku greeting bye kat die, pastu die say bye back. pergh happy gile. keluar klas die terus cri ckg H pastu die belok ke kanan padahal ckg H kat sblah kiri, pastu aku jerit la kat ckg "ckg, kwn ckg kat sblah kiri la" pastu die pndg aku malu2. die okay2. sumpah lawak. okay practicum die hbis time holiday ni. pergh feel so down doh nk g skola pun tk de smangat, selama ni pegi skola sbb die. hmmm ckg, i wish ii can meet u again. sigh i'll miss u, ckg S, ckg H and ckg SH.